-
الروایت المکتوبه لیسو ابدا بلاغا مبینا
چهارشنبه 17 آذرماه سال 1395 11:55
نهی الله رسوله اذ یقال الی الان لنا : " قل اطیعو الله و اطیعو الرسول ... وما علی الرسول الا البلاغ المبین" 54 نور و امّا الروایات المکتوبه عندنا لیسو ابدا بلاغا مبینا فالنتیجه الجزئیه للمتفکرین و لا للمتزمّتین الفریقین هکذا ٭ و ما علی الرسول اصدار الروایات التی یکتبون بایدیهم ثم یقولون هذا من عند الله و...
-
شهوت ها
سهشنبه 16 آذرماه سال 1395 10:48
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم زُیِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاء وَالْبَنِینَ وَالْقَنَاطِیرِ الْمُقَنطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَیْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالأَنْعَامِ وَالْحَرْثِ ذَلِکَ مَتَاعُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَاللّهُ عِندَهُ حُسْنُ الْمَآبِ ﴿14﴾ قُلْ أَؤُنَبِّئُکُم بِخَیْرٍ مِّن...
-
دخالت هرمنوتیک در قرآن یا فهم مشرکانه از آن
پنجشنبه 11 آذرماه سال 1395 22:59
هرمنوتیک ریشه ای یونانی دارد هرمس در اندیشه چندین خدایی یونانی، وظیفه ای مشرکانه دارد. وی باید واسطه ای بین خدایان و آدمیان باشد تا کلمات خداگونه آنان را به کلمات فهم پذیر آدمیان بدل کند! هرمنوتیک در عمل، بعد از رنسانس اروپا درابتدای قرن 18م شکل گرفت زیرا مردم میخواستند در فضای باز ایجاد شده به مطالعه کتاب مقّدس...
-
سوادی که از راه تفکر شخصی نیست ! اگر سواد این است پس من بیسوادم
پنجشنبه 4 آذرماه سال 1395 16:35
پیش از آنکه سخنرانی کنم به این انتقاد یکی از دوستان پیشینم توجه کنید: "خوشا به سعادت شما که فقط شماها قرآن و روش فهمش رو میفهمید و بقیه همه کاه و یونجه خوردند گویا !!! با این همه انگ زدن به کجا میرسی؟ خوشم میاد تو اکثر مسائل هم چیزی تو دستت نداری و نخوندی و همه رو هم کج فهم میدونی و نخونده میزنی زیر کاسه ی...
-
به جز قرآن به هیچ متنی نمیتوان اعتماد کرد
سهشنبه 27 مهرماه سال 1395 08:29
به این عبارت دقت کنید "دستورِ هیچ زبانی آنقدر دقیق نیست که با استفاده از قواعد دستوری همیشه بتوان به نقش هریک از اجزای جملههای آن زبان پی برد." در حالی که خدا ادعا دارد که "کتاب احکمت آیاته ثم فصّلت" "کتابا متشابها مثانی" ای کاش افرادی مثل نوام چامسکی که بر روی ارتباط کامل دقیق بین...
-
اگر تابع سبک قرآنید پس وراجی نکنید
دوشنبه 29 شهریورماه سال 1395 08:43
کتاب نوشتن و مقاله دادن تکراری نه تنها هنر نیست که علم هم نیست. اگر مطالب جدید از خود دارید عرضه کنید. وراجی کردن وکش دادن مطالب جز اسراف وقت نیست مگر در تکرار حکمتی باشه همچون هجمه به دشمن یا تاکیید و یا غیره
-
ایمان به قرآن
دوشنبه 29 شهریورماه سال 1395 08:38
ایمان به قرآن تنها این باوره که هیچ حرامی نیست مگر در همین دنیا برای انسان و انسانیت مضره و هیچ نصیحت و دستوری از جانبی خدا نیست مگر در همین دنیا برای انسان و انسانیت مفیده هر وقت به این بینش رسیدی مومنی همین
-
سه شنبه 15 تیر 95 مصادف با اول شوال 1437 عید فطر مومنان قرآنی مبارک
یکشنبه 13 تیرماه سال 1395 16:29
تولد ماه شوال، روز ۴ جولای ساعت ۱۱ صبح به وقت گرینویچ یعنی ۳/۵ بعد از ظهر به وقت تهران است. لذا روز سه شنبه ۵ جولای، ۱۵ تیر، بر اساس داده های نجومی روز اول شوال و عید فطر است.
-
وظیفه وام داران تفکر قرآنی، پس ازخادم القرآن علامه صادقی تهرانی چیست؟
دوشنبه 31 خردادماه سال 1395 07:55
دوستی برایم دو نقد بر افکار صادقی تهرانی ره را فرستاد که پس از مطالعه به شدت در فکر رفتم حتی بیشتر از زمانی که نقد میلانی و پاسخ مشترک دوستان نورانی و ساداتی و عباس زاده و چراتیان که بر آن نوشته بودند که زمان بسیاری گذاشته بودم و هر دو متن را به تمامی و با دقت خوانده بودم. امّا این دو نقد یکی با عنوان "پادشاه...
-
فرا رسیدن ماه رمضان بر همگان مبارک
یکشنبه 16 خردادماه سال 1395 12:45
مقارنه ماه رمضان مبارک فردا 17خرداد1395ه.ش اولین روز ماه رمضان با سلام مقارنه ماه جدید طبق تقویم های جهانی و تایید شده محافل علمی نجوم امروز یکشنبه 16 خردا 95 برابر با 5 ژوئن 2016 است. بدین ترتیب روز دوشنبه 17 خرداد 1395 نخستین روز از ماه مبارک رمضان1437 قمری محسوب می شود. برای اطلاعات بیشتر بد نیست بخوانید: منظومه...
-
هیچ چیزدر این دنیا،غیر از قرآن( حتی علوم تجربی هم) یقین آور نیست. در همه چیز شک کنید.
پنجشنبه 13 خردادماه سال 1395 06:27
هیچ قانون تجربی صد در صد نیست همه چیز یک نظریه و فرضیه است. نمونه اول در جامعه: تا به حال با خود فکر کرده اید چرا در طول تاریخ اسلامی حاکمان جوامع مسلمان و به تبع آنها مردم مسلمان، حرمتی را که برای مشروب الکلی قائل هستند برای مواد مخدّر قائل نیستند؟ 1- قرآن اصل کلی حرمت تمام پلیدی ها را در خود دارد که مواد مخدّر مصداق...
-
چرا "هم اندیشی در تبدیل جزئی مغالطه ها، استدلال ها، ،آیات قرآن به نماد"؟!
پنجشنبه 30 اردیبهشتماه سال 1395 09:03
علت نامگذاری گروه به "هم اندیشی در تبدیل جزئی مغالطه ها، استدلال ها، ،آیات قرآن به نماد " 1- هم اندیشی : معتقدم همه ما چه در ایران یا کشورهای عربی اطراف و چه در هر جای جهان همواره در معرض اشکال مختلف دیکتاتوری هستیم . یکی از شکل ها، دیکتاتوری در تفهیم و تعلیم و تقلید علوم انتزاعی است. از این جهت و براساس...
-
چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید
دوشنبه 6 اردیبهشتماه سال 1395 23:08
از نظر من و شاید فقط خود من(باکی نیست) انسان قرآن گرا باید حداقل سه ویژگی داشته باشه 1- نه تنها باهوش تر از عموم مردم که باهوش تر و دقیق تر از خواص مردم باشه ( برداشت های سطحی و محدود کننده دلالت از قرآن مختص مردم و عالمان عادیست) 2- هیچ چیزی رو برای خودش بت نکنه (برای هیچ قانون و گفتاری به جز قرآن ارزش استقلالی محض...
-
تشکیل نشست های "هم اندیشی در تبدیل جزئی استدلال ها،مغالطه ها،آیات قرآن به نماد"
سهشنبه 25 اسفندماه سال 1394 13:25
با سلام به همه دوستداران اسلام قرآنی اسلامی که مکان مند نیست، شخصیت گرا و فرقه گرا نیست این اسلام را تنها و تنها دو چیز میسازد. 1- منطق سلیم 2- قرآن بر مبنای عربی قویم از این جهت طرفداران آزاد اندیش اسلام قرآنی خود را از شاخه های دیگر به نام اسلام جدا میسازند . و تابع الزامات 1- شیعه صفوی ( جنبش مکان مند اردبیلی تا...
-
الغضب مفتاح کل شر
شنبه 31 مردادماه سال 1394 04:19
اصولا همیشه سعی میکنم آرامش خودم رو حفظ کنم وَالَّذِینَ یَجْتَنِبُونَ کَبَائِرَ الْإِثْمِ وَالْفَوَاحِشَ وَإِذَا مَا غَضِبُوا هُمْ یَغْفِرُونَ ﴿37﴾ به این اصل اعتقاد دارم که فرقه گرایی، شخصیت گرایی در هر عنوانی عامل ایجاد خشونت میشه، خشونت همیشه برابر فراقانونی فکر و عمل کردنه و کسی که لذت فراقانونی عمل کردن رو چشید...
-
بررسی گزینشی کتاب "رابطه متقابل کتاب و سنّت" علی نصیری
یکشنبه 4 مردادماه سال 1394 06:47
یکی از کتابهای نایاب بازار که چاپش مدتهاست تمام شده و تجدید چاپ نشده کتاب حجه الاسلام دکتر علی نصیری "رابطه متقابل کتاب و سنّت" است.حتی انتشاراتش هم دو نسخه بیشتر نداشت که هر چه اصرار کردم یک نسخه اش را به من نفروخت به هر حال در همان سال انتشارش با آقای نصیری در نمایشگاه قرآن بحث هایی داشتم که او را عالمی...
-
مبانی تبدیل مغالطه ها به کد
یکشنبه 28 تیرماه سال 1394 23:33
اول میخواستم مطالب منطقی صرف رو در وبلاگ دیگرم با عنوان " دلمشغولی های من " http://travel1.blogsky.com مطرح کنم ولی به این فکر کردم که پیش نیاز مطالب قرآنی منطق و روش برداشت منطقی و روشمند منطقی از قرآن است . این منطق ماست که ما را به سوی حق یا باطل راهنمایی میکند و این باز ضعف منطق و غلبه مغالطه یا اصطلاح...
-
وهابیت و قرآنیون سابمیتر سطحی در جهان ! دو روی سکه قشریگرایی قرآنی
پنجشنبه 25 تیرماه سال 1394 02:23
متاسفانه مهجوریت و در گوشه ماندن ارتباطات معانی و دقائق قرآن همواره به اشکال مختلف در حال تکرار است . از برداشت های سطحی شیعه و سنّی در فقه احکام قرآن و اینکه میپندارند حق به تمامی در زیر پرچم افکار رایج فرقه ای شان جمع شده است و هر که با مشهورات اکثریت در فرقه مقابله کند منحرف است تا سلفی گری و جمود تاریخی وهابیان ،...
-
نقدی بر یک نوشته در ارتباط با آیه نسخ
چهارشنبه 24 تیرماه سال 1394 16:39
تمابرخی معتقدند تمامی استدلال هایی که بر آیاتی که بر ریشه "عجز" در قرآن اقامه میشود را مغالطه است و معتقدند که خدا از معجزه در قرآن نامی نیاورده است. 2- علی الظاهر برخی به علت اینکه حافظ کل یا قسمتی از قرآن هستند و به علل دیگر که بر من مخفی است به شدت دچار تحجّر و زیاده روی بر روی سیاق قرآنند و به تحمیل به...
-
شبکه ماهواره ای وهابی زاد
چهارشنبه 17 تیرماه سال 1394 06:07
شبکه ماهواره ای عربی زبان جدیدی با عنوان "زاد" به رهبری برنامه های محمد بن صالح المنجّد در حال فعالیت است. برای تماشا دقت کنید که تهران با مکه یک ساعت و نیم فاصله زمانی دارد. فعالیت های این شبکه: 1- تبدیل آیات قرآن و روایات منسوب به پیامبر ص به اینفوگرافیک 2- پخش مستقیم نماز های روزانه و وتر بیت الله الحرام...
-
دو نمونه از خیل جمله های عوامانه در شیعه
یکشنبه 7 تیرماه سال 1394 06:25
دو نمونه از خیل جمله های عوامانه در شیعه 1- مخاطب قراردادن خدا یا امام زمان ع با عبارت کامل " ادرکنی و لا تهلکنی" و مشابهش گویی نویسنده خدا را ظالم فرض کرده در حالی که برای نمونه داریم وَجَزَاء سَیِّئَةٍ سَیِّئَةٌ مِّثْلُهَا... فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْرًا یَرَهُ ﴿7﴾ وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ...
-
داستان مختصر دو کتاب از دو استاد بر ضد هم
پنجشنبه 4 تیرماه سال 1394 13:24
یکی استاد الشیخ الدکتور ناصر بن عبد الله بن علی القفاری از اساتید دانشگاه محمد بن سعود ریاض و القصیم که کتاب «اصول مذهب الشیعه الامامیه الاثنی العشریه» را در رد مذهب تشیع نوشته است و این کتاب به عنوان رساله دکترایش بوده که حالا کتاب درسی کارشناسی ارشد در دانشگاه بینالمللی مدینه است و خود قفاری میگوید که من...
-
پاسخی کوتاه به برخی دیدگاه های اکثریت بالاتفاق مسلمانان درباره "وجوب دیدن ماه یا محاسبه روئیت پذیری ماه
یکشنبه 31 خردادماه سال 1394 04:15
هدف بحث : ضرورت وحدت در تعیین ماه های حرام و ارتباط آن با بحث دیه، تعیین ایام حج وروز عیدقربان، تعیین ابتداء و انتهای ماه رمضان، 1- شهود را به معنی دیدن همراه با درک حقیقت میگیرند پاسخ: در حالی که شهود، منحصر در دیدن چشم نیست و اگر معنی واژه این بود باید خدا میگفت : "فمن شهد منکم القمر فلیصمه" یا "فمن...
-
حلول ماه رمضان مبارک فردا ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ه.ش اولین روز ماه رمضان
سهشنبه 26 خردادماه سال 1394 21:44
با سلام لحظه مقارنه یا همان لحظه حلول ماه جدید طبق تقویم های جهانی و تایید شده محافل علمی نجوم ساعت 14:05 ظهر روز سه شنبه بیست و ششم خرداد مصادف با شانزدهم ژوئن 2015 است. بدین ترتیب روز چهارشنبه بیست و هفتم خرداد نخستین روز از ماه مبارک رمضان 1436 فمری محسوب می شود. برای اطلاعات بیشتر بد نیست بخوانید: منظومه شمسی به...
-
برخی واژه های قرآن ظرفند
پنجشنبه 7 خردادماه سال 1394 00:51
برخی اشخاص بوده اند و اندیشیده اندکه میتوانند دائره واژه های مشترک المعنی ، خصوصا واژه های اضداد را به راحتی بگسترانند. زیرا در داخل قرآن در دو حالت متضاد به کار گرفته شده اند . برای نمونه در کتاب " ما اتفق لفظه واختلف معناه اثر ابن شجری" چنین مطالبی آمده است . امّا غافل از اینکه برخی واژه های مورد استفاده...
-
حسن میلانی کیست و چه میگوید
چهارشنبه 6 خردادماه سال 1394 08:40
آنچه طرفداران او، وی را خطاب میکنند حضرت آیت الله شیخ حسن میلانی است که اولین بار در ورودی دانشگاه مفید قم در دومین همایش بیداری قرآنی در 15 اسفند 1392 زیارتش کردم . در حال مشاجره با فرزندان استاد علامه محمد صادقی تهرانی ره بود، و از وی جزوه انتقادیش را گرفتم. به شخصه وی را بیشتر از دو گروه مراجع قم و معمّمین ساکت،...
-
15 / 6 / 1386 دیدار و پرسش و پاسخ من و دوست پرسشگرم علی صنایعی در محضر علامه صادقی تهرانی
یکشنبه 3 خردادماه سال 1394 09:42
9:50ا – 12 ظهر دو نفری پیش ایشون بودیم برخی نکات مهم (غیر نکته سوم باقیش در صداهای ضبط شده نیست): 1- مسعود ما ترجمان قرآن جدید رو چاپ کرد. (علامه صادقی تهرانی) - 2- ۲- این اجماع، اجماع نیست . جماع است. (علامه صادقی تهرانی) - 3- ۳- وارکعو مع الرکعین بین نص و ظاهر است. ال جمع استقراء پس کل الراکعین را شامل میشود(علامه...
-
مرجع در قید حیات قرآنیان
یکشنبه 3 خردادماه سال 1394 01:07
با فوت علامه صادقی (رض) این مسئله برای پرسشگرانش پیش آمده است که از چه کسی پرسش کنیم. در جواب این عزیزان باید گفت همانطور که در اینجا آمده است از نظر علامه صادقی (رض) بر مبنای قرآن؛ پیروی از احسن القول مهم است نه زنده یا مرده بودن مرجع تسئیل احسن القول نیز همانست که در رساله توضیح المسائل نوین علامه صادقی (رض) آمده...
-
گواهی های اجتهاد صادره از جانب علامه صادقی (رض)
یکشنبه 3 خردادماه سال 1394 00:41
آنچه تاکنون مشخص شده است اینست که علامه صادقی (رض)برای چهار نفر، گواهی اجتهاد معتبر صادر کردهاند که در ادامه تصاویر آن گواهی ها آمده است. در میان این گواهی ها گواهی به اجتهاد آیتالله العظمی دکتر سید نیاز همدانی از همه قدیمیتر بوده و متنش از همه گواهی های دیگر قویتر و قرآنیتر است که نشاندهنده قوی بودن ایشان در...
-
علامه صادقی طهرانی و کتابهایش را آیندگان درک خواهند کرد
یکشنبه 3 خردادماه سال 1394 00:35
با تذکر دوستم شهریار ، به گفتار شهید دکتر علی شریعتی رجوع میکنم و علامه صادقی طهرانی ره را از دسته چهارم میبینم عاش سعیدا و مات سعیدا 1) دسته اول : آنانی که وقتی هستند، هستند و وقتی که نیستند هم نیستند . 2) آ دسته دوم : آنانی وقتی هستند، نیستند و وقتی که نیستند هم نیستند . 3) آ دسته سوم : آنانی وقتی هستند، هستند و...