ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
واژه نکح برای زوجیت انسان و حیوان در زبان عربی استفداه شده است و واژه زوج نیز برای زوجیت هر چیزی از موجودات مرده و زنده به کار رفته است. حتی اگر در باب مفاعله یا افعال به کار رود در اولی به تلاش دو طرف برای عقد و در دومی برای تلاش یک طرف برای عقد است ولی در قرآن واژه " لامستم" در باب مفاعله به لمس کردن طرفینی گفته است که نتیجه اش دخول مرد در زن است یا رابطه جنسی با رضایت و لمس دو طرف برای همدیگر است
از این جهت اگر کسی خطبه عقد خواندکه " انکحتکِ علی مهر و مدّه معلومه" و مدت و مهر و شرط نبودن رابطه جنسی را در پای آن لازم الاجراء دانست تناقضی را مرتکب نشده است. در واقع دوستی مشروعی را با جنس مخالف برقرار کرده است.
سلام علیکم
ممنون که تو وبلاگ راجع به آقای یزدانی توضیح نوشتید .
بله با آقای صادقی تهرانی نظرات مشابهی دارند و هردو به قران در مقابل اخباریگری تاکید دارند . ممنون
درود بر شما. متوجه نشدم آقای یزدانی کیست و چه مطلبی نوشتم ؟