-
سه اصل مهم اعتقادی ما در رابطه با قرآن
شنبه 15 اسفندماه سال 1388 07:11
سه اصل اعتقادی بنیادی ما : 1 ) تنها مفسر کتاب خدا خداست و بس : یعنی تنها روش تفسیری معصومانه قرآن رابا قرآن فهمیدن(قران به قران) است. ( اهل بیت مفسر قران نیستند بلکه مستفسرند و ما نیز مستفسریم) 2 ) عدم تعدد وحی: باتوجه به آیه 27 کهف و آیات دیگر به این معنا که مقطعات( الم المر و ..... )و بطون آیات سنت پیامبر اسلام است...
-
دو اعتراف و تاسف بزرگ فاعتبرو یا اولی الابصار!!!
شنبه 15 اسفندماه سال 1388 07:11
دو اعتراف و تاسف بزرگ فاعتبرو یا اولی الابصار!!! اعتراف اول - آیت الله روح الله خمینی رهبر انقلاب سیاسی ایران: ... اینجانب از روی جد، نه تعارف معمولی میگویم: از عمر بر باد رفته خود در راه اشتباه و جهالت تاسف دارم. و شما ای فرزندان برومند اسلام، حوزه ها و دانشگاه ها را از توجه به شئوونات قرآن و ابعاد مختلف آن بیدار...
-
علم اصول در ترازوی نقد
شنبه 15 اسفندماه سال 1388 06:57
علم اصول در ترازوی نقد تذکر: مطالبی که در این مقاله از نظر خوانندگان می گذرد مصاحبه ای است که چندی پیش از سوی معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم صورت گرفته که در کتاب «جایگاه شناسی علم اصول ،ج1» به چاپ رسیده است. اشاره : آیت الله محمّد صادقی تهرانی از استادان حوزه علمیه قم هستند . با ایشان درباره برخی دیدگاههای...
-
رابطه عقل با (نقل، دین، وحی) بصورت خلاصه
شنبه 15 اسفندماه سال 1388 06:46
تعریف عقل : (نیروی که با سه روش عقلی استقراء - تمثیل - قیاس حکم میکند) تعریف دین اسلام : (مجموعه ای که با دو منبع نقلی قرآن - سنت حکم میکند) درباره رابطه عقل با دین بصورت کلی 3 رابطه عقلی منحصرا حکم فرماست: 1-* احکام عبودی* دین اسلام(قران و سنت قطعیه پیامبر اسلام) حکم میکند در مقابل عقل نمیتواند حکم کند: در اینجا چون...
-
اتهامات و پاسخ به اتّهامات مکتوب آقای رسول جعفریان بر دکتر صادقی
شنبه 15 اسفندماه سال 1388 06:14
دکتر محمد صادقی جریانی متفاوت در حوزه علمیه قم رسول جعفریان : مرحوم آقای صادقی ـ نخستین عالم درگذشته در (نخستین روز) سال 1390 ـ از جمله روحانیون اصلاح طلبی بود که کوشید مدل خاصی از فقه و تا حدی عقاید شیعه ارائه دهد. دلیل وی نگاه وی به منابع فقه و روش استدلال، متفاوت با جریان رسمی حوزه بود، چنان که سبک و سیاق نگارش...