-
دیدگاه های کلی کافران و مومنان در برخورد با قرآن
جمعه 25 اسفندماه سال 1391 12:45
کفّار و مخصوصاً معاندین نسبت به قرآن یک جهت گیری کلی دارند و مسلمانان هم پنج جهت گیری کلی دارند. که یک دیدگاه مطابق قران، سه دیدگاه مقصرانه و یک دیدگاه جاهلانه تقلیدیِ اکثرا قاصرانه و از روی تساهل وساده اندیشی است: کفّار معاند اکثرا می دانند که قرآن از نظر فصاحت، بلاغت، واژه، بی نظیر است چون در هم آوردی با آن ودیگر...
-
برای هر دو دسته مسلمان (فریقین سنی و شیعه) مینویسم
جمعه 25 اسفندماه سال 1391 12:37
برای هر دو دسته مسلمان (فریقین سنی و شیعه) : مردم مسلمان سنی و شیعه ی مقلد و کور و متعصب امروز جهان اسلام و علما ء هر دو فرقه نیز که نشخوارگر و طوطی اقوال و ان قلت های کتب و روایات پدران و گذشتگانشان هستند در حقیقت دو فرقه دارای انحرافات و خرافه ها هستند این دو در حقیقت دو فرقه اسلامی اما هر کدام تا حدی منحرف از اسلام...
-
کتاب «در محضر خادمالقرآن» در بیروت منتشر میشود
جمعه 13 بهمنماه سال 1391 19:32
کتاب «در محضر خادمالقرآن» شامل تاریخشفاهی زندگی آیتالله محمد صادقیتهرانی به قلم حسین روحانی صدر، پس از چاپ در بیروت، نهم بهمن ماه 91 در «همایش بیداری قرآنی در تاریخ معاصر» رونمایی میشود. «سفیر هفت هزار روزه» و «شیخالمعاونین ما کجاست؟» تازهترین کتابهایی هستند که از این نویسنده تاریخ شفاهی منتشر شدهاند.-...
-
در پاسخ به یک دوست در مورد نماز
جمعه 29 دیماه سال 1391 11:58
دوستان ، من را روشن کنید . این سبک و سیاق نماز خواندن ما - شیعه - از کی به این ترتیب درآمده است؟ این که دست هامان باز باشد یا قنوت بگوییم و خیلی تفاوت های دیگر که با شیوه ی نماز خواندن اهل سنت داریم از کجا و کی به این شکل درآمده؟ آیا شیوه ی اورجینال شیوه ی ماست یا اهل سنت؟ آیا بعد از امام صادق این اتفاقات افتاد ؟ آیا...
-
همایش بیداری قرآنی در تاریخ معاصر
سهشنبه 26 دیماه سال 1391 16:46
همایش بیداری قرآنی در تاریخ معاصر (با محوریت اندیشه و آثار علامه مجاهد آیت الله العظمی دکتر محمد صادقی تهرانی(ره) با عنایت پروردگار متعال و در سایه تو جهات امام عصر (عج) * همایش بیداری قرآنی در تاریخ معاصر* مورخ 9 بهمن 1391 مصادف با میلاد مسعود پیامبر اعظم (ص) در تهران ،دارآباد،مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی، سالن...
-
اسماء الهی و یک خاطره از یک دوست وهابی
سهشنبه 19 دیماه سال 1391 20:40
زمانیکه درمکه بودم یک روزپس از نماز ظهر با یکی از مامورین درهای مسجد الحرام رفیق شدم و شب به منزل پدریش در منطقه جبل النور رفتم در همون ابتدا اسم هم رو پرسیدیم اسمش سعید بود اسمم رو پرسید گفتم :حَمید گفت : اَی نَعَم حُمَید گفتم لا حمید گفت آه و در منزلشون هم به من میگفت حُمَید وفردای اون روز حَمدی! و روز بعد حامد بهش...
-
نقدی بر عباراتی بی سروته تا نژاد پرستانه
یکشنبه 17 دیماه سال 1391 03:32
حتما شما هم دراینتر نت یا در گوشی های خود این عبارات را مشاهده کرده اید: اعراب به ما آموختند بجای خوراک بگوییم غذا ، که خود به ادرار شتر میگویند. اعراب به ما آموختند برای شمارش خودمان به جای تن از نفر که برای شمارش حیوانات استفاده میکنن بکار ببریم. اعراب به ما آموختند که "صدای سگ" را "پارس" بگوئیم...
-
آخرین وقت نماز عشاء
یکشنبه 17 دیماه سال 1391 03:30
دیدین که وقتی ساعت حدود 11:30 شب میشه مردم میگن ای وای نماز مغرب و عشاءم قضا شد! براساس فتوای دکتر صادقی آخرین وقت نماز عشاء نیمه شب " إِلَى غَسَقِ اللَّیْلِ " است و این نیمه را ما بین غروب آفتاب تا طلوع آفتاب میدانند پس برای نمونه امروز شنبه 16 دی ماه از ساعت 17:5 غروب تا 7:15 طلوع آفتاب 14 ساعت و 10 دقیقه...
-
بررسی مبنای طرح نظریه قران به مثابه گفتار
سهشنبه 12 دیماه سال 1391 23:40
خیلی خواستم خودمو نگه دارم و در این ایام امتحانات به چیزی به جز دروس عربیم فکر نکنم اما نتونستم در برابر مقاله ی مهدی خلجی در سایت جرس باعنوان" قران به مثابه گفتار ، انقلاب در قران شناسی" صبر کنم نویسنده آخرین آراء مرحوم دکتر نصر حامد ابوزید مصری را مقاله کرده است در اینجا نکاتی را از مبنا متذکر میشوم و جواب...
-
اختلاف بین شیعه ی کلام محور و شیعه ی تقریب محور
جمعه 8 دیماه سال 1391 17:47
براساس تعالیم خدا در قران مقدس اختلاف افکنی بین مسلمانان گناهی بزرگ ، مایه ی از بین رفتن قدرت و نابودیست و باید بر اختلاف عقائد صبر داشت یا آن را در ابتدا به خدا اصالتا و یا معرفتا به فعل و دستور خدا قران و همچنین پیامبر اصالتا و ومعرفتا سنت قطعیه ی او ارجاع داد و سعی در رفع اختلاف داشت : 1- وَأَطِیعُواْ اللّهَ...
-
خاطره ی سوار کردن یه آخوند روایت زده
جمعه 8 دیماه سال 1391 13:16
چند روز قبل آخوند سیدی رو از کنار خیابون سوار کردم دستش یه کیف بود و نگاه خیلی جدی و دور از عاطفه ای داشت. گفتم شما تو حوزه تدریس میکنی ؟ گفت بله کجا؟ همین حوزه ... نمیدونم چرا به یکباره داغ دلم از افکار حوزوی تازه شد و گفتم زمانی که من 18 سالم بود برای حوزه دانشجویی شهید بهشتی ثبت نام کردم اما از دانشگاه ما کسی رو...
-
پیام قران چنین است: لبیک تنها مختص خداست
یکشنبه 23 مهرماه سال 1391 11:19
یَوْمَ تُقَلَّبُ وُجُوهُهُمْ فِی النَّارِ یَقُولُونَ یَا لَیْتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَا ﴿66﴾ وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَکُبَرَاءنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِیلَا ﴿67﴾ رَبَّنَا آتِهِمْ ضِعْفَیْنِ مِنَ الْعَذَابِ وَالْعَنْهُمْ لَعْنًا کَبِیرًا ﴿68﴾ لبیک تنها مختص خداست. اما اگر...
-
در زیر پوسته جبر و ریا عقائد ظهوری ندارند
یکشنبه 1 مردادماه سال 1391 23:21
فرض کنید در یک صف نانوایی هستید و 4 خانوم جلوتر از شما ایستاده اند. 3 نفر اول روسری بسر بقدر یک وجب موی سرشان بیرون است و خانوم چهارم با پوشش و حیایی کامل ایستاده است. ناگهان بحثی ایمانی - دینی در میگیرد و شما به خود جرات میدهید از این چهار تن عقائدشان را پیجویی کنید. و سوالی یکسان را بپرسید وبه ترتیب چنین پاسخ میدهند...
-
واژه های مومنانه خود را با کلمات بیگانه کافران جایگزین نکنیم!
یکشنبه 1 مردادماه سال 1391 08:07
رفتار مومنانه همواره میطلبد که مطلبی را از جانب عقیده و بسط مومنانه خود بسنجیم و هرگز گرفتار واژه ها تا چه رسد به عقائد جاهلانه کافران نشویم. واضح است که رفتار و گفتار مخاطبان بی ایمان ما آنچنان دون و مخل خرد و مخالف ذات هستی و نظم و شیوایی متن مقدس است که خدا و ما برای آن واژگانی مطابق ماهیت خبیثشان در نظر میگیریم...
-
همواره افکارمردم بین دو برداشت از دین غوطه ور است شما در کجایید؟
شنبه 17 تیرماه سال 1391 21:29
آیا توجه کرده اید که همواره سه نوع زاویه دید اساسی تفکر و عمل در بین علمای اسلام موجود بوده است: 1- متنگرایی مقدس و شریعت 2 - عملگرایی عارفانه اخلاقی صوفیانه طریقت 3- عقلگرایی فیلسوفانه اما اگر در نهایت هر سه دید اگر با هم ادغام نشوند سر به انحرافی خواهند گذاشت که در علمای سابق و لاحق مشاهده میشود. در اینجاست که...
-
برخی برابری های انجیل با قران
شنبه 17 تیرماه سال 1391 11:54
یکسانی ها و برابری های انجیل و قران آنچنان زیاد است که تحریفات انجیل هرچند برای بدست آوردن زر و زور بوده است را در خود محو میکند و با یک بررسی ساده ناهمگونی ها و تحریفات قابل کشف است اما مصیبت اصلی ترجمه های غلط از آن است. حال اگر خدا در هر دو کتاب بر وحدت یکتاپرستان (هرچند امروزه کلیسا مداران آن را در سه صورت...
-
انتقاد از افکار یک کافر در مورد حقوق زنان
دوشنبه 12 تیرماه سال 1391 19:17
نمونه یک شخص دین زده ی کافر که چنین می اندیشد من به چنین دینی کافرم! اگر زن، شوهرداری چون حق طلاق ازآن زن نباشد و از جهنم تحجر شوهرش گریزی نداشته باشد، از بی مهری و ظلم شوهر متحجرش با مرد دیگری رابطه برقرار کند، حکم شرعی اش سنگسار است!، اما مردی، که او را شلاق زند و سنگسار کند و دختر بچه ای ۹ ساله به حجله برد و همسرش...
-
قیاس های بشری مخالف با بیانات خدایی قرآنی
یکشنبه 4 تیرماه سال 1391 10:59
نمونه ها 1: متشرعه اسلامی اعم از سنی و شیعه در جواب جوانان مشتاق به اسلام امّا سرخورده از وجود و وجوب تقلید با سوال اعتراضی میپرسند: چرا به ما میگویند تو نمیتوانی همه چیز را بدانی و باید مرجع تقلید داشته باشی مگر ما نفهم هستیم و مگر ... ؟ آیا مردم را جاهل و بی سواد می دانند ؟ آیا همین نکته باعث نمی شود قشر تحصیل کرده...
-
واژه های مطلق و چند معنایی را بی دلیل مقید نکنیم
چهارشنبه 24 خردادماه سال 1391 20:11
نمونه اول: واژه نکاح شخصی میگفت : آخر در کجای قران از ازدواج موقت صحبتی شده چرا دنباله روی این آخوندا میشی؟! گفتم : اولا شما بگو در کجای قران در مورد ازدواج دائم صحبتی شده؟ هرجا صحبتی شده بحث نکاح است که مطلقا شامل قراردادی دائم و موقت است . و ثانیا در آیه 24 نساء عبارت" فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ...
-
تصمیم گیری درباره ی رابطه انسان و خدا، تنها با خداست و بس
چهارشنبه 24 خردادماه سال 1391 17:49
براساس تعالیم قران رابطه انسان با هر چیزی به جز خدا مربوط به دائره حقوق جمعی است اما انسان دیگری و یا قدرت و حکومتی ،حتی پیامبر حق دخالت در رابطه انسان و خدای او را ندارد. براین اساس دخالت بشر در نمونه هایی همچون بی حجابی اجباری و حجاب اجباری،حکم قتل دادن برای مرتد، با گفتار خدا در تضاد است. نمونه های صریح: 1- وَإِن...
-
تحقیق حول اثر السجود فی الوجه و محلها فی عصر الحدیث
جمعه 19 خردادماه سال 1391 12:05
مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَلِکَ مَثَلُهُمْ فِی التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِی الْإِنجِیلِ کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ...
-
نتیجه ارسال الرساله لدعوه صداقه مع واحد سنی المصری المتزمت
سهشنبه 16 خردادماه سال 1391 19:05
این هم نتیجه فرستادن درخواست دوستی برای کسی که خودش را رهیافته میبیند و ما را نزدیک به کافر یا یه چیزی همین اطرافش 7 ساعت پیش Hamid Gheidar السلام علیکم دائره الحب بین المسلمین بسبب واحد و هو القران اوسع من الروایات و التاریخ خاصه بین الایرانیون و المصریون کلنا اخوه و الله یقول: تِلْکَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ لَهَا مَا...
-
مصلحان مشهور قرانی
سهشنبه 16 خردادماه سال 1391 03:36
مدافعان مشهور تفکر اصاله القرانی و برتری پژوهش آن ماقبل روایت شامل افراد زیربودند و هستند 1- نصر حامد ابوزید سنی طنطا مصر قاهره مادرید هلند 2- شیخ محمد الغزالی سنی البحیره مصر 3- شیخ محمد عبده سنی البحیره مصر 4- شیخ جمال البنا سنی البحیره مصر 5- شیخعلی عبدالرزاق سنی المینا مصر لندن 6- محمد الشحرور سنی دمشق 7- سید...
-
ادلّهی انحصار خاتمیّت وحی برای پیامبر اسلام
سهشنبه 16 خردادماه سال 1391 02:30
ادلّهی انحصار خاتمیّت وحی برای پیامبر اسلام ختم وحی, نبوّت و رسالت کل شئون وحی رسالت و نبوّت و کلاّ وحی هدایت مکلّفان توسط خاتم رسولان و پیمبران حضرت محمد (صلّی الله علیه و آله) بر اساس ضرورتی روشن و غیر قابل انکار از ادلّهی کتابهای آسمانی و خصوصاً آیاتی از قرآن و سنّت قطعیّه و پیامبر خاتم یافته است. به منظور پایان...
-
پیشفرضهای غلط را وارد منظومههای قرآنی نکنیم
دوشنبه 15 خردادماه سال 1391 19:42
گروه ادب: ترجمهی منظوم قرآن باید بر مبنای تبیین قرآن باشد، نه پیشفرضهای غلط و تحمیلی. «آیتالله شیخ محمد صادقی تهرانی»، مترجم قرآن در گفتوگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، با بیان این مطلب گفت: ترجمههای منظوم و غیر منظوم قرآن دارای انحرافاتی است. مفسر قرآن درست اندیش است مترجم قرآن نخست باید مفسری درستاندیش...
-
استمناء (خود ارضایی) برای دفع شهوت، از محرمات قرآن است
دوشنبه 15 خردادماه سال 1391 19:36
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ(1)وَالَّذِینَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ(5) إِلَّا عَلَى أَزْوَاجِهِمْ أوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَیْرُ مَلُومِینَ(6) فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاء ذَلِکَ فَأُوْلَئِکَ هُمُ الْعَادُونَ(7)* ترجمه: مومنان بی گمان (خودشان و...
-
ازدواج موقت یا دائم با روسپی از محرمات قرآن و اسلام است
دوشنبه 15 خردادماه سال 1391 19:16
سلام دوستان یکی از محرمات قطعی در قرآن ازدواج با زن زانیه غیر تائبه(روسپی<تن فروش> وجنده ای که توبه نکرده) است آیه ای که دلالت به این امر میکند آیه 3 سوره نور:((الزَّانِی لَا یَنکِحُ إلَّا زَانِیَةً أَوْ مُشْرِکَةً وَالزَّانِیَةُ لَا یَنکِحُهَا إِلَّا زَانٍ أَوْ مُشْرِکٌ وَحُرِّمَ ذَلِکَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ))...
-
اینجانب توبه نامه ای نوشتم
دوشنبه 15 خردادماه سال 1391 15:03
من از نظر عقائد کلامی شیعه دوازده امامی هستم اما از نظر دید احکامی و استنباطی صرفا هم شیعه این عصرو هم سنی و... بجز مسلمان با فکر اصاله القرانی را منحرف میدانم . با اینکه در شب 29 / اردیبهشت/85 توبه نامه ای نوشتم : (( من در این مقطع از گذشته خویش کتبا توبه میکنم و اقرار میکنم که اسلام غیر قرآنی را که وراثتا از والدین...
-
انواع دلالت آیات قران
دوشنبه 15 خردادماه سال 1391 15:01
دلالت آیات قران به حصر عقلی بیشتر از سه قسمت نیست: 1- یا نص است. (صراحتش بگونه ای است که تنها یک معنا محتمل میشود.) 2-یا ظاهر است. (چند معنا محتمل است اینجا جای تفحص است.) 3_یا ضابطه است. (بشکلی کلی است که اگر حکم باشد ما میدانیم که به این ضابطه تخصیص یا تقیید هایی خورده قبل از پی جویی از مخصصات و مقیدات کتابا و سنتا...
-
چه چیز باعث شد از قرآن فاصله بگیریم؟ جواب: توهمات هفتگانه اخباری
دوشنبه 15 خردادماه سال 1391 14:55
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم وَقَالَ الرَّسُولُ یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا (و پیامبرگفت: پروردگارا همانا قوم من،]الفاظ[این قرآن را]به صورتی[ دور شده]از معانی اش[ در بر گرفتند. (فرقان آیه ی 30) توهم اول: لا یستدل بقرآن الا بحدیث یفسره *(به قرآن نمیتوان استدلال کرد مگر با حدیثی که آن...