X
تبلیغات
رایتل

قرآن یگانه امام، رهبر و مرجع حاضـر،در عصر غیبتِ سابق بالخیرات

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام

دو نمونه از خیل جمله های عوامانه در شیعه

دو نمونه از خیل جمله های عوامانه در شیعه

1- مخاطب قراردادن خدا یا امام زمان ع با عبارت کامل " ادرکنی و لا تهلکنی" و مشابهش

گویی نویسنده خدا را ظالم فرض کرده در حالی که برای نمونه داریم
وَجَزَاء سَیِّئَةٍ سَیِّئَةٌ مِّثْلُهَا...فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْرًا یَرَهُ ﴿7﴾ وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ ﴿8﴾
یا
امام زمان را انسانی عاشق احساساتی یا غیر سکولار بی انعطاف، خشن
و جانی می‌پندارد که در دو سوی افراط و تفریط قرار دارد . یعنی هم گروهی ها ودوستدارانش را درک میکند وگرنه به هلاکت و مرگ میکشاند! این جملات انسانی جایگاهی در قرآن ندارد.

قرآن انسان‌های مؤمن را چنین توصیف می‌کند چه رسد به امام المومنین و قبله العارفین!
وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا ﴿63﴾

وَالَّذِینَ لَا یَشْهَدُونَ الزُّورَ وَإِذَا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا کِرَامًا ﴿72﴾

وَإِذَا سَمِعُوا اللَّغْوَ أَعْرَضُوا عَنْهُ وَقَالُوا لَنَا أَعْمَالُنَا وَلَکُمْ أَعْمَالُکُمْ سَلَامٌ عَلَیْکُمْ لَا نَبْتَغِی الْجَاهِلِینَ ﴿55﴾ إِنَّکَ لَا تَهْدِی مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَکِنَّ اللَّهَ یَهْدِی مَن یَشَاء وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ ﴿56﴾

2- افسوس بی جهت نسبت گذشته از اینکه ای کاش با امام حسین ع و در روز عاشورا میبودند! " یا لیتنا کنّا معکم فنفوز فوزاً عظیما"

- گوینده یا نویسنده درک درستی از فلسفه تکلیف و پاداش الهی ندارد. زیرا هنوز در نیافته است که پاداش و جزای الهی در گروی دو عامل است.
اولی زمینه استعداد: لاَ یُکَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا

دومی توانایی
: لَا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا مَا آتَاهَا
یا به تعبیر زیبای دکتر علی شریعتی " آنان که رفتند کاری حسینی کردند امّا اینان که مانده اند باید کاری زینبی کنند و اگر نه یزیدی هستند." پس همه جا کربلاست و هر روز عاشوراست.

از جهت دیگر این که در گوشه‌ای از میدان نشسته و می‌گویند لنگش کن! جای پرسیدن را باز میکند از کجا بر خود مطمئنید که اگر در صحنه کربلا بودید و بین کشته شدن و تسلیم شدن به بیعت با فاجر مغروری چون زید، ایثار در راه دین حق و مرگ یا اسارت یقینی را انتخاب میکردید تا به پاداش عظیم برسید ؟ که لهیب ای کاش می‌کشید!!!
حادثه و امتحانی عظیم که حتی در شب آن
، قسمتی از یاورانش ! به این ایده رسیدند که
" لا نرید فوزا عظیما فلا سنکون غدا معک "


تاریخ ارسال: یکشنبه 7 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 06:25 ق.ظ | نویسنده: حمید قیدر | چاپ مطلب
نظرات (1)
یکشنبه 7 تیر‌ماه سال 1394 03:45 ب.ظ
رضا [ ]
امتیاز: 0 0
لینک نظر
بسمه تعالی سلام علیکم سوالی است که مدت ها در ذهنم است آیا شما آیت الله احمد قابل را میشناسید و آیا خبری از ارتباط ایشان با علامه صادقی در دوران حیات هر دو دارید؟ ممنون میشوم اگر اطلاعی دارید برای بنده هم بفرمایید در ضمن ارتباط ایشان(علامه صادقی) با عرفای معاصر و علمای بزرگ مانند علامه جعفری- آیت الله سید عبد الکریم کشمیری-آیت الله بها الدینی و غیره با تشکر
پاسخ:
و علیکم سلام
نه متاسفانه در دوران حیات احمد قابل این فقیه روشنفکر او را از نزدیک ندیدمش ، در مقاله "پاسخی کوتاه به برخی انحرافات فکری اکثریت بالاتفاق مسلمانان درباره "وجوب دیدن ماه یا محاسبه روئیت پذیری ماه " من، هم نظر این مرد بزرگ هستم و از مقالش استفاده کردم
در مورد ارتباط احمد قابل و دیگر عرفای معاصر و علمای بزرگ با علامه ره هیچ اطلاعی ندارم بهتره از کسانی که در دفتر بودند مثل آقای چراتیان و نورانی و... و یا پسران علامه ره پرس و جو کنید. البته از یکی از دوستانم در انجمن اسلامی مهندسین شنیدم که میگفت چند باری علامه صادقی ره به انجمن(واقع در م مادر، خ میرداماد، طبقه 4 تالار نگاه) جلسات هر سه شنبه ساعت 4 عصر تفسیر آقای فریدون سحابی( برادر عزت الله سحابی) آمده و در بحث و نظر گروهی شرکت کرده است و نظراتی داده است که در نوار کاست های انجمن موجود و پنهانه
به پسر استاد،( محمود صادقی تهرانی) هم گفتم تعجب کرد و اطلاعی نداشت!
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد