قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام
قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام

ترجمه کتابچه "نصیحة لإخواننا علماء نجد"


نوشته دانشمند دینی سنی مذهب کویتی  آقای یوسف بن سید هاشم الرفاعی

 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

 حمد و سپاس برای خداست و سلام و صلوات بر پیامبر خدا و آل او و یاران با کرامتش و هر کس که آنها را دوست می‌دارد. اما بعد؛ به پیروی از سخن پیامبر اکرم(صلّی الله علیه وآله) که فرمود: «دین همان نصیحت است، اصحاب سؤال کردند برای چه کسی؟ حضرت فرمود: برای خدا و رسولش و برای امامان و عموم مسلمانان».[7] بعد از انتشار کتاب رد محکم و سخت و انتشار تعدادی از کتاب‌های اهل علم، در انتظار تغییر و بهبودی در عملکرد و روش شما [علمای نجد] بودم، لکن همان طور که خداوند متعال در سوره مبارکه عصر می‌فرماید: «وَ الْعَصْرِ إِنَّ الْإِنْسانَ لَفِی خُسْرٍ إِلاَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ»[8] تصمیم گرفتم بعد از طلب خیر و استخاره، به شما نصیحتی کنم که امیدوارم مقبول افتد و از خداوند متعال می‌خواهم که به ما و شما حقیقت را، نشان دهد و تبعیت از آن را روزی ما گرداند و باطل را به صورت باطل به ما نشان دهد و دوری از آن را روزی ما گرداند و  این امر را بر ما مشتبه نسازد تا مبادا  از هواهای نفسانی پیروی کنیم و خداوند هدایت‌کننده به راه راست است. بنده عرض می‌کنم ـ و بالله التوفیق‌ـ :

 1. جایز نیست متهم کردن مسلمانانی که موحد هستند؛ کسانی‌که همراه شما نماز می‌خوانند، روزه می‌گیرند، زکات می‌دهند، حج خانه خدا انجام می‌دهند و چنین تلبیه می‌گویند:«لبیک اللهم لبیک، لبیک لا شریک لک لبیک، انّ الحمد و النعمة لک و الملک لا شریک لک»[9].شرعاً متهم کردن آنان به شرک جایز نیست؛ همان طور که کتاب‌ها و منشورات شما از این مطالب پر شده است و همان طور که خطیب شما همین مطالب را در روز حج بزرگ از مسجد خیف در منا در صبح روز عید حجاج و تمام مسلمین [عید قربان] بانگ می‌زند و امثال همان خطیب در مسجد الحرام در روز عید فطر با امثال همان هجمه‌ها و دروغ‌ها اهل مکه و حجاج را به وحشت می‌اندازد. بس کنید، خدا شما را هدایت کند! ترساندن مسلمان حرام است، مخصوصاً اهالی حرمین شریفین در این مورد روایات صحیح و شریف بسیاری وجود دارد.

 2. شما در ابتدا صوفیه و سپس اشاعره را کافر شمردید، و منکر تقلید و تبعیت از امامان چهارگانه (ابوحنیفه، مالک، شافعی، احمد بن حنبل) شدید؛ در حالی که مقلدین آنها از گذشته و همچنان نماینده اکثر مسلمانان جهان بوده‌اند؛ همان طور که شیوه رسمی حکومت شما و طبق قانون پادشاه عبدالعزیز بر اعتماد و اعتبار مذاهب اربعه تصریح شده است. بس کنید، خدا شما را هدایت کند! و هر کس که بعد از اسلام آوردن کافر شود، در حکم مرتدی است که خونش مباح است، پس حدیث پیامبر برگزیده را به یاد آورید  که فرمود: «بعد از من به حالت کفر باز نگردید تا بعضی از شما بعض دیگر را گردن بزند».[10]

3. بعد از فراغت از آنچه گذشت، از میان جیره‌خواران کسانی را مسلط کردید که جماعت‌ها و تشکل‌‌های اسلامی را رمی به ضلالت و کفر کردند؛ تشکل‌‌هایی که در راه اعتلای کلمة الله تعالی و امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کردند، مانند اخوان المسلمین و جماعت دیوبندیه که نماینده بارزترین علمای هند و پاکستان و بنگلادش هستند و جماعت «بریلویه» که نماینده جمعیت کثیری از مردم مسلمان آن کشورها می‌باشند و در این راه از کتاب‌ها و نوارها و امثال آن استفاده کردید و به ترجمه این کتاب‌ها به زبان‌های گوناگون پرداختید و به صورت رایگان آنها را از طریق وسایل ارتباطی بسیاری که در دست داشتید، منتشر ساختید؛ چنان که کتابی را انتشار کردید که در آن اهل ابوظبی، دبی و اباضیه را تکفیر کرده بودید؛ کسانی را که در مجلس تعاون به همراه شما بودند؛ اما حمله شما به دانشگاه الازهر شریف و علمای آن به صورت متواتر و به تکرار از شما سر زده است.

 4. عبارت حدیث شریف را تکرار می‌کنید که فرموده: «‌هر بدعتی ضلالت است»[11]، بدون درک معنای آن‌؛ فقط برای ردّ دیگران در حالی‌که تأیید می‌کنید برخی اعمالی که مخالف با سنت نبوی است و منکر آن‌ها نمی‌شوید وآنها را بدعت نمی‌شمارید که به زودی بعضی از آنها را ذکر می‌کنیم.

 5. همانا شما در‌های مسجد پیامبر را بلافاصله بعد از نماز عشا می‌بندید؛ در‌حالی که قبل از شما بسته نمی‌شد و مردم را از اعتکاف و شب زنده‌داری در آن جلوگیری می‌کنید و سخن خداوند متعال را فراموش کرده‌‌اید که فرموده: «وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن مَّنَعَ مَسَاجِدَ اللّهِ أَن یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ وَسَعَى فِی خَرَابِهَا أُوْلَئِکَ مَا کَانَ لَهُمْ أَن یَدْخُلُوهَا إِلاَّ خَآئِفِینَ لهُمْ فِی الدُّنْیَا خِزْیٌ وَلَهُمْ فِی الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِیمٌ»[12].

 6. بر اذان‌گویان حجازی یک شیوه معین در اذان را  واجب کردید ‌ که همان شیوه شما در نجد است و آن را به زمان معین محدود ساختید و آنها را منع کردید از اینکه مسلمانان را با صدای دلنشین و زیبا به این شعار عظیم (نماز) فرا بخوانند.

ادامه انتقادات را در ادامه مطلب بخوانید

 

ادامه مطلب ...