قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام

اگر تابع سبک قرآنید پس وراجی نکنید

کتاب نوشتن و مقاله دادن تکراری  نه تنها هنر نیست که علم هم نیست.

اگر مطالب جدید از خود دارید عرضه کنید.  وراجی کردن  وکش دادن مطالب جز اسراف وقت نیست مگر در تکرار حکمتی باشه  همچون هجمه به دشمن یا تاکیید و یا غیره

تاریخ ارسال: دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 08:43 ق.ظ | نویسنده: حمید قیدر | چاپ مطلب
نظرات (2)
جمعه 17 آذر‌ماه سال 1396 12:30 ق.ظ
صمصام [ ]
امتیاز: 0 0
لینک نظر
با سلام. مبانی اعتقادی مرحوم صادقی در باره قرآن رو با چه محکی سنجیدید که درست فرض کردید?واقعا برام سواله?ممنون میشم از جوابتون
پاسخ:
درود بر تو، با منطق و نداشتن یکی از حدود ۳۰۰ مغلطه و مغالطه رایج منطقی در میان مردم و تطابق با مفاهیم داخل قرآن،
شما لطف کنید از کتاب فقه گویا یا اصول استنباط این مرحوم فقید یک اصل یا مبنا برای من بیاورید که مخالف یکی از ضروب استدلال منطقی و مفهوم مستقر داخل قرآنی باشد ؟ نمیگویم محال است بلکه میگویم ممکن است همه ما آدمیان امکان اشتباه داریم درخدمتم
پنج‌شنبه 22 مهر‌ماه سال 1395 11:02 ق.ظ
عبید [ ]
امتیاز: 0 0
لینک نظر
اقا جان یک سوال
از یکی از دوستانتان پرسیدم فحشمان داد و نفرین
علامه تان( و شاید علامه هایتان) می گویند قران تبیانا لکل شئ است برای همه. پس چرا می گوید و قوله تعالی وَ أَنْزَلْنا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَیْهِمْ وَ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ
تو دانی که بین برای خاموشی است که بعد از گفتن روشن می شود
می گویند قران نور است. سمعا و طاعتا. اما گویا ندیده اند که پیامبر منیر است
و قوله تعالی یا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْناکَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذِیراً وَ داعِیاً إِلَی اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَ سِراجاً مُنِیراً
این یعنی برخلاف کتب گذشته که خود ان کتاب ها منیر بوده اند( و الکتاب المنیر) قران نور است و نبی منیر و و این سبب جاودانگی قران است
برادر جان شما و تمام دوستانتان و تمام علامه هایتان لطف کنید فقط به وسیله ی قران به ما بفرمایید معنی وطلح منضود چیست. اصلا چرا دور برویم لطفا فقط به وسیله قران برای ما ثابت کنید که اهل بیت چهارده معصوم اند فقط
علامه تان در الفرقان درباره ی راسخون فی العلم گفتاری دارد که به خدا ...
السلام علی من اتبع الهدی
پاسخ:
دوستان من چون در اقلیت هستند حداقل به این علت(حداقل و...) فحش و ناسزا نمیدهند که دریافت هم میکنند
اول آنکه علامه ما نگفته که قرآن برای همه تبیانا لکل شی است .
شالوده دلالت قرآن ۴ مقام .
بیان ، تبیان،مبین،بیّن است.در تفاوتشان تحقیق کن و به من هم بگو
و قرآن برای همه مردم بیان است. و با توجه به عقیده من که قرآن به شکل رمزی تمام علم خداست و پس از آن حداقل قسمتی بسیار کوچکی از آن که شیوه اجرای رفتار واجب در شریعت اسلام(سنت پیامبر) باشد تنها به محمد ص داده شده و او وظیفه انتقال دارد که همین وظیفه جزیی میتواند افاده معنی لتبین للناس ما نزل الیهم با شد . دوم آنکه پیامبر زمان زنده بودنش سراج منیر بود و هیچ دستوری از جانب خدا بر نقل حدیث از او نیست و هرگزاطمینان به روایت برابر با اطمینان به خود فرد مروی منه نیست چه اینکه روایت اعجاز ندارد پس عصمت ندارد و سنتش نیز محفوظ عملی مسلمانان با پیشتیبانی خدا خواهد بود .
در مورد ۱۴ معصوم هم اگر بین عصر غیبت با حضور تفاوت بگذاریم غیر از قرآن هیچ معصومی حاضر نیست پس نیازی هم به غیر قرآن نیست واگر نه خدای مفروض باید ستمکار و غافل باشد که چنین نیست
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد