قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام
قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام

آثار فخیم دکتر صادقی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 10 تا 20 اردیبهشت 93 9صبح تا 8 شب

 

   انتشارات شکرانه ناشر آثار صاحب  تفسیرالفرقان، در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 

 

  از 10 اردیبهشت 93  به مدت 10 روز، در محل مصلای تهران - سالن شبستان سالن بین الملل – غرفه 6  با حضوری شایسته و تازه های نشر، پذیرای علاقمندان علوم و معارف قرآن کریم است.

از جمله آثار درخور توجه در این غرفه می توان به علیٌ والحاکمون، تاریخ اندیشه و تمدن، تفسیر الفرقان، ترجمان وحی، ترجمان فرقان، دین پژوهی فلسفه معاصر، أین، آفریدگار و آفریده ، بشارات عهدین و .... اشاره نمود که با آرایشی بدیع و شایسته پیش روی بازدیدکنندگان محترم خواهد بود.

"علیٌ والحاکمون" با مروری بر موضوع خلافت در اعصار مختلف و بررسی ابعاد مختلف ولایت امام علی علیه السلام و بررسی حضور خلفای زمان و .......

"تاریخ اندیشه و تمدن" بررسی تحلیلی تاریخ اندیشه و تمدن ملل با نقد اندیشه های غیر دینی و .....

" الفرقان فی تفسیرالقرآن بالقرآن والسنة " تفسیری‌ است گسترده، بلیغ و بدیع، که فصاحت و زیبایی تعبیر و ژرفای معنا را توأمان دارد و در هر دو زمینه‌ی لفظ و معنا، در میان تفاسیرقدیم و جدید بی‌همتا ست؛

از جمله امتیازات آن جمع روش‌های تفسیری قدیم و جدید است، ایشان قرآن را با قرآن و سنت پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) تفسیر کرده و با توجه به تازه ترین نظریات علوم جدید، در تمام زمینه‌ها، قرآن را امام و محور و غیر آن را پیرو قرار داده است، دلالات الفاظ قرآن را به معنای خاص محدود نمی‌کند و دایره تفسیر لفظ را تنگ نمی‌گیرد .

مباحث فقهی را به تفصیل در پرتو آیات فقهی بررسی می کند و در تفسیر معانی آیات الاحکام، روایات‌ و اجماعات و یا شهرت‌ها را گرچه متعدد باشند دخالت نمی‌دهد، قرآن را در تمامی موضوعاتش و در مقارنه و مقایسه با دیگر کتب وحیانی و غیر آن قرار می دهد .

قرآن را با قرآن، تفسیر، و روایات را در پرتو و حاشیه آیات نقل می کند. که بر خلاف تصور برخی سطحی نگران و مغرضین که این روش را به معنای تحقیر روایت و یا سخن عالمان می دانند . این روش نمایان کردن هیمنه‌ی درخشان قرآن و تعظیم و بزرگداشت قرآن و سنت بالنده اسلامی است، و نیز برای نجات کتاب الله از معرکه آراء، نظرات و روش‌های متعصبانه و بی‌ارزش است.

از جمله آثار صاحب الفرقان، کتاب " بشارات عهدین" در اثبات پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) و ظهور حضرت صاحب الزمان امام مهدی (عج) از دیدگاه کتب آسمانی و پیشگویی های مستند پیامبران الهی است؛

در این کتاب، صاحب الفرقان با بررسی پیشگویی های کتب عهد عتیق و جدید در خصوص واقعه عاشورای حسینی (ع) و بشارات ظهور دولت جهانشمول قائم آل محمّد (عج)، هر خواننده سلیم را به تامل وا می دارد.

این اثر شریف بر پایه های مستند استوار بوده، در زمره منابع غنی تحقیق، هر خواننده سلیم و طالب حقیقت را به راه مسقیم الهی رهنمون می سازد و با گذشت حدود شصت سال از تالیف آن، هنوز دارای عطرتازگی و شمیم بیداری قرآنی است. آیت الله دکتر صادقی تهرانی(ره) ضمن آشنایی به زبان عبری و دقت ویژه در معانی و تفسیر کتب عهد قدیم و جدید، بدور از هر گونه تعصّب و عناد و ناسزا گویی- که مرسوم ردیه نویسان است- تمامی مطالب کتاب را، مستند به کتب مقدسه و با انصاف تمام به قضاوت خواننده واگذار نموده است.

در این مضمون، ذکر خاطره ای از صاحب الفرقان خالی از لطف نیست که می فرمود: " در ارسال بشارات عهدین به کلیساها و کنیسه ها و سفارتخانه های کشورهای مسیحی و یهودی نشین آن زمان اهتمام خاصی داشتم تا از نظرات و پیشنهادات و انتقاداتشان برای چاپ بعدی استفاده کنم ولی بجز نامه فلانی به فلانی مطلب دیگری به دستم نرسید. بجز نامه پروفسور آلن سرپرست کلیسای آلن که خود گواهی بزرگ بر عدم انتقاد بود.و جلسات مناظره ای که به دعوت مدیر کلیسای انجیلی خیابان قوام السلطنه در محل آن کلیسا برگزار شد که بعدها با عنوان مجموعه مباحثات من و مردان کلیسا در مجله اسلام نجف اشرف چاپ شد و سپس همه آنها را در کتاب البشارات والمقارنات فی کتب السماویه به زبان عربی منتشر ساختم." . . . . .

کتاب " ترجمان وحی"، اولین ترجمه تفسیری قرآن به قرآن به گونه ای شایسته، و با کمال باریک بینی و حقیقت نگری و بدور از پیش فرض ها، عوامل بیرونی، آراء و اقوال مختلف و انتظارات تحمیلی، تنها بر مبنای قرآن و با استفاده از ابزار و لغات و یافته های درونی آیات آن می باشد، که با آگاهی دقیق، به زبان فارسی، ترجمان شده است. این اثر نفیس، به عنوان اولین ترجمه تفسیری با توجه به رویکرد تفسیر اجتهادی صاحب الفرقان، برای فارسی زبانان، حجت و بیانی روشنگر، و برای سایر ترجمه ها، پس از متن عربی قرآن، اصل و بنیادی شایسته است. ..........

والسلام علی عبادالله الصالحین

واحد خبر سایت فرقان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد