قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام
قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام

کتاب «در محضر خادم‌القرآن» در بیروت منتشر می‌شود

کتاب «در محضر خادم‌القرآن» شامل تاریخ‌شفاهی زندگی آیت‌الله محمد صادقی‌تهرانی به قلم حسین روحانی صدر، پس از چاپ در بیروت، نهم بهمن ماه 91 در «همایش بیداری قرآنی در تاریخ معاصر» رونمایی می‌شود. «سفیر هفت هزار روزه» و «شیخ‌المعاونین ما کجاست؟» تازه‌ترین کتاب‌هایی هستند که از این نویسنده تاریخ شفاهی منتشر شده‌اند.-
روحانی‌صدر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ درباره جدیدترین کتاب خود با عنوان «در محضر خادم‌القرآن» اظهار کرد: این اثر در پانصد صفحه‌، تاریخ شفاهی زندگی آیت‌الله محمد صادقی‌تهرانی را در بر می‌گیرد. سابقه مبارزاتی ‌ایشان به سال 1327 بازمی‌گردد و خاطرات بکری از آیت‌الله کاشانی و آیت‌الله‌العظمی بروجردی داشته‌اند.
 
وی درباره انتخاب خاطرات راوی برای نگارش کتاب گفت: به آثار آیت‌الله محمد صادقی‌تهرانی علاقه‌مند و در خاطرات مبارزان انقلاب هم سابقه مبارزاتی ایشان را می‌دیدم، همین مسایل بهانه‌ای شدند تا به سراغ اصل خاطرات بروم.
 
روحانی‌صدر درباره زمانی که صرف نگارش کتاب «در محضر خادم‌القرآن» کرده است، توضیح داد: از 6 سال پیش کار‌های تحقیقی اثر را شروع کردم، ولی در دو سال به صورت مستمر نوشتن کتاب را به پایان رساندم. منابع آن هم حاصل ده ساعت مصاحبه بنده با آیت‌الله صادقی تهرانی، 13 ساعت مصاحبه با خانواده و شاگردان ایشان و بیست ساعت مصاحبه‌ با آیت‌الله صادقی تهرانی در بیست سال قبل بودند.
 
وی درباره منابع سندی این اثر گفت: ایشان زمانی که در سخنرانی خود به افشاگری علیه رژیم پهلوی پرداخت به ناچار از ایران خارج شد و 17 سال را در کشورهای مختلف گذراند، این اتفاق باعث شد تا اسناد و مدارک چندانی از آن دوران باقی نماند. 
 
این پژوهشگر تاریخ با اشاره به اهمیت سابقه حیات علمی آیت‌الله صادقی تهرانی افزود: ایشان معتقد بود، مبارزاتش کاری قرآنی است و تمام فعالیت‌هایش را به استناد آیه‌های قرآن توضیح می‌داد. در کتاب «محضر خادم‌القرآن» هم حیات علمی و سیاسی ایشان بر همین اساس بازگو شده است.
 
روحانی‌صدر دلیل انتخاب عنوان «محضر خادم‌القرآن» را برای کتاب، به این نکته وابسته دانست که آیت‌الله صادقی‌تهرانی خود را خادم قرآن می‌دانست و افزود: این اثر در بیروت به زبان فارسی منتشر می‌شود.
 
وی درباره چرایی چاپ کتاب در بیروت گفت: بیشتر علاقه‌مندان و شاگران ایشان خارج از کشورند و کتاب هم با هدف اطلاع‌رسانی به مخاطبان خارج از کشور نوشته شده است و البته اگر ناشری در داخل کشور تمایل به چاپ کتاب داشته باشد با او همکاری خواهم کرد.
 
روحانی‌صدر درباره ترجمه این کتاب به زبان عربی افزود: یکی از شاگردان آیت‌الله صادقی‌تهرانی برای بازگردان متن به زبان عربی تمایل زیادی نشان داد. اما هنوز این توافق قطعی نشده است. کتاب «در محضر خادم‌القرآن» هم اکنون در آخرین مراحل آماده سازی قرار دارد و نهم بهمن ماه 91 در «همایش بیداری قرآنی در تاریخ معاصر» رونمایی خواهد شد. این همایش سیری در اندیشه و آثار و مبارزات آیت‌الله‌ صـادقی‌تهرانی را در بر می‌گیرد.
 
وی توضیح داد: آیت‌الله محمد صادقی‌تهرانی سال 1305 در تهران متولد شد. در محضر استادانی همچون آیت‌الله شاه‌آبادی، امام خمینی(ره)، میرزا مهدی و میرزا احمد آشتیانی، آیت‌الله‌العظمی بروجردی و علامه طباطبایی کسب علم کرد و در آستانه شکل‌گیری نهضت ملی شدن صنعت نفت به آیت‌الله کاشانی نزدیک شد و در جرگه فعالان جریان نهضت قرار گرفت. همزمان در دانشگاه به تحصیل پرداخت و موفق به فارغ‌التحصیلی در چهار رشته ‌حقوق، علوم تربیتی، فلسفه و فقه شد. سال 1341 سخنرانی افشاگرانه‌ای علیه رژیم شاه در جمع دانشجویان ایراد کرد و پس از آن تحت تعقیب قرار گرفت و به مدت 17 سال در خارج از مرز‌های ایران به فعالیت‌های خود ادامه داد. در آن ایام بار‌ها با امام خمینی (ره) دیدار کرد و با پیروزی انقلاب به ایران برگشت و به تدریس علوم حوزوی مشغول شد. ایشان در فروردین سال 1390 درگذشت و 110 عنوان اثر منتشر شده از خود به جا گذاشته است.
http://www.ibna.ir/vdca0an6o49nme1.k5k4.html

نظرات 1 + ارسال نظر
سیدمحمد سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:04 ب.ظ http://al-forqan.mihanblog.com/

سلام علیک
۱- اینکه این کتاب در همایش رونمایی نشد و قرار است انشالله دو ماه دیگر چاپ گردد
۲- شما مخالف تصحیح کتاب اصول و... هستید؟؟

سلام مخالف تصحیح اصول استنباط هستم بله چون با بیانیه اردیبهشت 86 دکتر مخالف نیست و ایشون اصطلاحات مخصوص به خودشو داشته نه اصطلاحات و با ر معنایی رائج اصولی تو وبلاگ شما هم راجع به این مطلب توضیح داده ام .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد