قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام
قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام

مصلحان مشهور قرانی

مدافعان مشهور تفکر اصاله القرانی و برتری پژوهش آن ماقبل روایت شامل افراد زیربودند و هستند

1-  نصر حامد ابوزید           سنی طنطا مصر   قاهره  مادرید  هلند
2-  شیخ محمد الغزالی      سنی   البحیره مصر
3-  شیخ محمد عبده         سنی   البحیره مصر
4-  شیخ جمال البنا           سنی   البحیره مصر
 5- شیخعلی عبدالرزاق      سنی   المینا مصر     لندن
 6- محمد الشحرور            سنی   دمشق 
 7- سید محمدجواد غروی   شیعه   اصفهان
8 - محمد صادقی تهرانی    شیعه   تهران  قم نجف بیروت  دمشق  مکه مدینه
 9- شریعت سنگلجی         شیعه
 10-سید ابوالفضل برقعی    شیعه  قم  نجف
11 -محسن  کدیور             شیعه  قم  تهران     کارولینای شمالی
12- احمد صبحی منصور      سنی  کفرسقر مصر  ویرجینیای شمالی  رییس مرکز جهانی قرآن کریم (IQC)

از این افراد من تنها با آیت الله صادقی و پسر آیت الله محمد جواد غروی، دکترغروی و دکتر محسن کدیور صحبت کرده ام محل اولی تولد و باقی مهاجرت است .به نظر شما کدام شخص مشهور دیگری را میتوان اصلاحگر قرانی دانست و به لیست بالا اضافه کرد؟

نظرات 15 + ارسال نظر
شیعه راستین علی شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 02:24 ق.ظ

بچه قرآنی شبه وهابی!
اکثر اینایی که اسم بردی از عمری ها یا شبه عمری ها هستن!!!!!!
صادقی تهرانی هم هم مسلک برقعی و مصطفی طباطبایی و قلمدران... بوده

شعار عمری اش حسبنا کتاب الله بوده

اینم قسمتی از افاضات شبه عمری صادقی تهرانی:

قرآن نیازمند به هیچ کس در تبیین نیست!
ثقل اکبر از وجود ثقل اصغر کفایت کرده
و قرآن به تنهایی ریسمان نگهدارنده الهی است.
قرآن نیازی به بیان احدی ندارد حتی پیامبر بزرگوار اسلام و سایر معصومان(علیهم السلام)
همانطور که معصومان تالی تلو قرآنند ما هم تالی تلو قرآنیم.
قال فلان، قال فلان، این قال قال ها را کنار بگذارید و با محک اصلی قرآنی وارد بحث دینی شوید.
ما کاری نداریم روایتی هست یا نه، برای اینکه محور اول و آخر اعتصام، قرآن است...

دفعه آخرتم باشه که به علامه جوادی آملی و سبحانی به خاطر مسئله قبول داشتن اصول فقه و احادیث نسیبت کفر میدی تکفیری شبه عمری!

اللهم العن اعداء محمد و آل محمد الی یوم الدین

احمد شنبه 2 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 08:02 ب.ظ

استاد "ناصر سبحانی" از مصلحان مشهور قرآنی در کردستان

بهنام پنج‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 10:17 ب.ظ

عبدالعلی بازرگان هم یکی از مصلحان و دانشمندان قرآنی است

از دید خودت کدام نظر از ایشان را اصلاحی و بر حق و مطابق با تشابه علمی قرآن دیدی؟ یکیشو توضیح بده

عیسی سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 07:07 ب.ظ

احمد صبحی منصور از همه سرتر و مصلح‌تر و قرآنی‌تر است..

لطفا اگر کسی ترجمه‌ی فارسی از آثار ایشان را دارد برای بنده ارسال کند.

سرمد پنج‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 05:58 ق.ظ

بسمه تعالی
من آشنایی با بزرگواران اهل تسنن در فهرست بالا ندارم ولیکن با توجه به چند سالی که در باب نظریات شرعیه آقایان علمای شیعه داشتم به این نتیجه رسیدم که جناب صادقی تهرانی از چند جهت ممتاز بلا رقیب هستند :
۱ - تنها عالم شیعه که فقه قرآنی صرف تدریس می کردند و نشریات فراوان از ایشان در این باب لجا مانده ، منظورم چند مورد فقهی محدود نیست ، ایشان تقریبا تمام احکام را از قرآن. استنباط نمده اند . مثلا جناب علامه طباطبایی استاد ایشان درست است که تفسیر جامعی دارند ولی هیچگاه جرأت ورود به مبحث فقه قرآنی را به خود راه ندادند .
۲- سیره سیاسی ایشان که موافق با قرائن قرآنی شکل گرفته .
۳-توضیح المسائل استدلالی ایشان که فقط به مقلد نمیگه این کارو بکن و این کارو‌نکن ، میگه من این حکم را با این دلایل قرآنی این طور استنباط کردم .
۴ _ جرأت مثال زدنی ایشان در باب نشر مطالب ضد خرافه جا افتاده در حوزه غیر علمیه قم .....
۵_ .....‌‌
دوستان خودشان تحقیق کنند ، انسانهایی مثل علامه برقعی کجا و علامه صادقی تهرانی کجا ، اصلا قابل قیاس نیستند

آفتاب پشت ابر نخواهد ماند بله حقیقتا سطحی نگری برقعی با اصولگرایی و دقت نظر آیت الله دکتر صادقی قابل قیاس نیست.

... چهارشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 04:25 ب.ظ

لعنت خدا بر شخص دروغگو !
برقعی مفسد بود . بدون شک .
برقعی کتاب ابن تیمیه را در به نام منهاج البدعه را چاپ نمود ترجمه کرد حاشیه زد و کلیه عقاید وی را قبول داشت . پس خواهشمند است کذب نفرمایید !
مصطفی طباطبایی و برقعی بدون شک ناصبی بودن و هستن .
بدون هیچگونه شکی . در نوارهای برقعی موجود است که می گوید وقتی عباس عباس میکنید خود عباس کجاست عباس کیه !!!!؟ او منکر مهدویت بود. همین آقای طباطبایی به حکم خودش تمام شیعیان را مشرک میداند !
خلفا را بر حق میدانند ...!!
مصلح قرآنی سبحانی است مصلح قرانی جوادی است ! سالها باید بگذرد تا بفهمید جوادی آملی کیست ...!

سلام فرضا برقعی هیچ ، یک مورد اصلاح هم براساس قرآن در جامعه شیعه نداشته است قبول
شما به چه مستندی افرادی مثل سبحانی و جوادی آملی را هر چند برای خودشان صالح باشند ! مصلح قرآنی مینامید؟!! در حالی که خدا میفرماید وَالَّذِینَ یُمَسَّکُونَ بِالْکِتَابِ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ إِنَّا لاَ نُضِیعُ أَجْرَ الْمُصْلِحِینَ ﴿170﴾
این دو نفر جز اکثریت بالاتفاق افکار شیعی هستند که نه تنها اهل بیت که روایات از گفتار اهل بیت راهم عدل (در عرض) قرآن میپندارند. و این کفر صریح به دلالت قرآن است. همه چیز یک مسلمان در طول قرآن است. همه ما از جمله ائمه اطهار محتاج به قرآنیم چه رسد به روایت حاکی از گفتار و کردار ائمه ما که اگر مخالف عقل و قرآن باشد به هیچ وجه حجیت ندارد.

چرا همین آقایان سبحانی و جوادی آملی اصول فقه مغایر قرآن رایج حوزه علمیه را بر روی چشم میگذارند و سمعا و طاعتا میکنند در حالی که علامه صادقی طهرانی اصول استنباط براساس قرآن نوشت.
چشم ها را باید شست برادر
تا دیر نشده از خواب غفلت بیرو بیا

ali پنج‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 09:29 ق.ظ

در ضمن اینکه گفتند برقعی صرفا پیرو افکار ابن تیمیه بوده و جمود فکری داشته خیلی مطلب درست و دقیقی نیست چون برقعی در بحث خداشناسی و توحید نقدهایی به ابن تیمیه وارد کرده و برخی دیگر از افکار سلفی های از نوع افراطی رو مخالفت کرده باهاش یا مثلا ایشون حضرت علی و اهل بیت رو از دیگر خلفا برتر میدونه و تفاوت هایی از این دست.

تشکر از روشنگری این نظر تحقیقه امثال من و شماست ولی طرف دیگه داره میگه چون کتابهاش رو عمدتا سنی ها چاپ میکنند و وهابی های سطحی نگر از مطالبش بر علیه ما که شیعه هستیم استفاده (البته بیشتر سوء استفاده) میکنند پس نمیتونه مصلح قرآنی باشه!

ali پنج‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 09:16 ق.ظ

سلام مجدد.دوست عزیز از با شما بسیار خوشحال شدم برای من خیلی جالبه با اینکه عقایدتون ممکنه با خیلی از آزاداندیشان مطابق نباشه ولی با این حال بدون تعصب از اونها نام میبرید و حتی از مطالب و نوشته های اونها استفاده میکنید و این اشخاص رو به مثابه مسلمان میبینید نه صرفا با معیار فرقه ای چیزی که متاسفانه در فرهنگ شیعی و سنی حال حاضر کم رنگ شده،البته در این لیستی که شما فراهم کردید از مصلحان و آزاداندیشان اسم کسانی مثل مصطفی حسینی طباطبایی که از قرآنیان هست رو از قلم انداختی،و اما جای تاسف برای دوستانی که با تعصب و رویکرد فرقه ای به قضایا مینگرند و با ادبیات چاله میدانی سعی در بیان عقیده دارند هیچگاه متوجه نشدم نسبت ادبیات لمپنیسم و اسلام چیست؟!!که آقایان گاها اینقدر هرزه درایی میکنند اینها غافل اند که دین بدون اخلاق اصلا دین نیست.باتشکر از شما

سلام . من هم متقابلا از دوستی با افراد آزاداندیش امثال شما لذت میبرم که خدا میفرماید " قُلْ هَلْ یَسْتَوِی الأَعْمَى وَالْبَصِیرُ ؟ "هر چند به خطا برسند مهم آن است که شجاعت تفکر کردن را دارند. البته و متاسفانه در این وانفسا و عصر غیبت معصوم انسانی ع، به جای تفکر در قرآن و سپس تمسک به این معصوم ابدی حاضر ، همواره به دنبال جانشین های روایتی و انسانی میگردند تا از آنها در حالتی کامل و کورکورانه تبعیت کنند. در حالی که معصوم جایگزین معصوم است. یعنی عصمت، وجه شبه از برای جانشینی است، از این جهت شخصیت گرایی و فرقه گرایی دو پرده ضخیم در راه حق یابی و حق گویی میشوند و صاحبانش را به همین ادبیات سخیف و لمپن وا میدارند. در جهان وسیع ارتباطات امروز با مرزهای موهوم هم باید از حقیقت ها به شکل علمی و برهانی دفاع کرد و اگرنه این باشد یقین دارم که در بین ادیان و مذاهب ضد اسلامی، ما بازنده خواهیم شد.

در مورد مطلب ناقص من "مصلحان مشهور قرانی" خوب قطعا افراد بسیاری رو از قلم انداختم، که اشاره دوستان در نظرات مکمل این فهرست خواهد بود.
برای نمونه شما (مصطفی حسینی طباطبایی) و دیگری به (حیدر علی قلمداران ) تذکر دادید و جالب آنکه هر دو نفر همچون آقای صادقی تهرانی قائل به عقیده وجوب نماز جمعه بوده اند. و یا دیگری به (عدنان الرفاعی) سوری اشاره کرده که کتابش "المعجزه" را در نمایشگاه کتاب پارسال خریدم و استفاده بردم.

حسن چهارشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 01:16 ق.ظ

با سلام
البته من اهل غلو و مبالغه نیستم مصلح واقعی علامه صادقی تهرانی هستند! به نظر من بعد از علامه طباطبایی بزرگترین شخصیت قرانی بعد از اهل بیت!
ولی می توا نام آیت الله طالقانی را نیز به این جمع افزود.

سلام بله مصلح به معنای واقعی حداکثری کلمه علامه صادقی تهرانی هستند!

... دوشنبه 13 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 02:06 ق.ظ

ببین کوچولوی عمری!
برقعی متفکر مصلح (بله بله ) نه مفسد ! بحث از کلیت چیست ؟ کلیت که همین احمق عقاید ابن تیمیه را قبول داشت !! کلیت چی ؟ آهان درست بگو بگو کلیتی که نشان بدهد عمر و ابوبکر و عثمان خلفای برحق بودند؟
چرا می ترسید از گفتن حقایق ؟
خودت خوب لو بده
وَمَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ-إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَىٰ
آنچه بر رسول وحی شد حکم اکمال دین بود و شیعه است که عمل کرده نه شماهای عمری که ابوبکر و عمر و عثمان را مصداق اولی الامر می دانید !

تندروی همیشه محکومه چه در عمل و چه در نظر
از آخر به اول بیام من نه عمری هستم نه کوچولو نه بزرگ اولی الامر رو هم تنها پیامبر و علی و تا مهدی میدونم تا اینجا از نظر عقیده به اصطلاح کلامی شیعه و هم نواییم دوم اینکه کلیت متفاوت بودن، آزاد بودن نسبی منظورمه وگرنه عمریات برقعی رو من هم طرد میکنم واضح بگم برای نمونه اون قسمت نظرات انتقادی برقعی به کتاب جمع آوری شده مفاتیح الجنان اصلاحه، هر چند اشتباه کنه داشتن روحیه مستقل ملاکه که به قول شما او تنها یک عمر پیرو افکار جامد ابن تیمیه بوده

[ بدون نام ] جمعه 1 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 03:27 ق.ظ

قران صامت اصل ما نیست ما اصل مان قران ناطق است . البته شما که به امام معتقد نیستید !
عقاید برقعی : مهدی موهوم است و وجود ندازد .
الغدیر شعر و ادبیات است (درست مخالف عقیده صادقی تهرانی )
امامان عصمت ندارند .
پیغمبر فقط عصمت در وحی دارد .
محمد بن عبدالوهاب و ابن تیمیه در حد اندازه امام صادق قبول داشت .
خوب این است اصالت قران از نوع عمری اش .
البته عمر و ابوبکر و عثمان هم قبول دارید! اولی الامر را این ها می دانید !

برقعی به عنوان یک متفکر مصلح قرآنیست اینکه تمام عقائد او را زیر ذره بین بگذاری قیاس داخلی و پیدانکردن نسبت با اثبات موضوع مصلح بودن او و مغالطه است و اینکه من به امام معتقد نیستم تهمت ، من به کلیت مصلح بودن اشاره کردم وگرنه همه ما انسانها ظرفهای متفاوت و شرایط متفاوت در شکل گیری اعتقاد داریم ثانیا از بدبختی ما مسلمانان تقسیم ذهنی سنی و شیعه است من به عنوان یک مسلمان مستقل خود را از فرقه گرایی به دور میبینم براساس ایمان به مضمون کلام خدا در آیاتی چون: " ان الذین فرقو دینهم و ..." اسلام فراتر از دگم های شیعه و سنی است آزاد باش و نه در بند خرافات فرقه ای

[ بدون نام ] دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:31 ب.ظ

مکتب اصالت قرانی یا مکتب عمری ?
به به .... برقعی !!! سنگلجی !!! شک کرده بودم صادقی تهرانی عقاید شبیه این ها را دارد ....

ما اصاله القرانی میاندیشیم (اسلام ناب قرانی) معانی ناموس=اصالت غرور سیاست شرف آبرو قانون الهی عصمت شهرت

احمد جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:10 ق.ظ

از اندیشمندان قرانی عدنان الرفاعی را میتوان نام برد اهل سوریه وب سایت ایشان هم

http://www.althekr.net

تشکر کتاب "معجزه" اش شاهکار است.

زاگرس شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:07 ب.ظ

مرحوم حیدرعلی قلمدران قمی-شیعه-قم

تا چه حد قرآن مدار بوده است؟

علی پنج‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 03:18 ب.ظ

سلام علیکم

دکتر تهرانی در تهران به دنیا آمده اند نه قم
ممنون

علیکم السلام با تشکر از دقت نظرتون به جا بود و اصلاح کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد